Benyújtottuk az igazságosabb újbudai parkolás érdekében megfogalmazott javaslatainkat – a Ti válaszaitok alapján

Benyújtottuk az igazságosabb újbudai parkolás érdekében megfogalmazott javaslatainkat – a Ti válaszaitok alapján

Utoljára frissítve - 2022.12.20.

2022 december 15-én, ahogy ígértük, az újbudai képviselőtestület elé terjesztettük a parkolási reformokkal kapcsolatos javaslatainkat, melyekkel meggyőződésünk szerint igazságosabbá, méltányosabbá lenne tehető a rendeletmódosítás.

A javaslatainkat az Általatok kitöltött és beküldött kérdőívek alapján állítottuk össze, éppen ezért mindenek előtt hadd mondjunk köszönetet Nektek, aktív polgároknak!

A testületi ülésig összesen 1072 kérőív érkezett be, ami hihetetlen eredmény, nem is gondoltuk volna, hogy ilyen rengeteg visszajelzést fogunk kapni!

Ebből is látszik, hogy itt egy tényleges problémával állunk szemben, ami számos újbudai lakost érint kellemetlenül, és ami tényleges összefogást képes szülni.

(Ha esetleg még nem hallottál az újbudai parkolási rendszer gyökeres átalakításáról, itt megtalálod az erről írt összefoglaló cikkünket!)

A parkolásra, parkolási díjakra vonatkozó 20/2012. (IX. 21.) XI. ÖK rendeletet a képviselőtestület a Fővárosi Önkormányzat döntéseihez igazodva több ponton is átalakította, véleményünk szerint az újbudaiakra nézve igazságtalanul.

Ennek nyomatékosításához kértük a segítségeteket a kérdőívekkel, hogy a javaslatainknak annál nagyobb súlya legyen.

Milyen javaslatokat tettünk a képviselőtestületnek?

Milyen javaslatokat tettünk a képviselőtestületnek?

Az új parkolási szabályok egyértelműen nem az újbudai lakosok érdekeit szolgálják, ez teljesen nyilvánvaló volt a tervezet nyilvánosságra kerülése óta.

Ez tökéletesen tükröződött az Általatok kitöltött kérdőíveken is, melyek alapján összesen 10 módosítási javaslatot nyújtottunk be a képviselőtestületnek.

Ezek mindegyike az előállt helyzetet hivatott, ha nem is rendezni, de legalább enyhíteni, hiszen a terhek a rendeletmódosítás életbe lépésével a sokszorosára nőttek.

Ezeket a módosítási javaslatokat tettük tehát a városvezetésnek:

  1. A lakossági parkolási engedély ne csak az azt kiváltó személy állandó lakhelye szerinti zónára legyen érvényes, hanem az összes újbudai zónába, de ott a parkolási időkorlát figyelembevételével.
  2. Bérlői parkolási engedély lakóingatlanonként kettő váltható ki attól függően, hogy váltottak-e már ki az adott ingatlanra lakossági várakozási engedélyt – javaslatunk szerint a bérlők legyenek jogosultak ugyanannyi engedélyt kiváltani, mint a tulajdonos, amennyiben ezekről az utóbbi lemond.
  3. Az igazoltan helyi szolgáltatók kedvezményes parkolási engedélye kerüljön ugyanannyiba, mint az állandó lakcímmel rendelkező lakosok második járműre kiváltható éves parkolási engedélye.
  4. A fizető zónán kívüli, de újbudai lakosok is válthassanak ki kedvezményes parkolási engedélyt egy autóra, a fővárosi rendeletben meghatározott időkorlát figyelembevételével, a második gépjármű díjával megegyező áron.
  5. Az egy háztartásban élő tulajdonosok, függetlenül attól, hogy valamelyikük nincs állandó lakcímen bejelentve, kaphassanak kedvezményes parkolási engedélyt második autóra abban az esetben, ha az újbudaitól eltérő lakcímen nem rendelkeznek hasonló parkolási engedéllyel.
  6. A kiváltható lakossági parkolási engedélyek díja legyen
    1. az első autóra évi 6000 forint,
    2. a második autóra évi 12 000 forint,
    3. valamint a speciális várakozási hozzájárulás éves díja 12 000 forint, melyből a polgármester legfeljebb 50% kedvezményt adhat.
  7. Ha olyan ingatlanra kérik a második lakossági parkolási engedélyt, ahol egyébként van lehetőség gépjármű tárolására (parkolóház, kert, stb.), akkor annak kiadására az önkormányzat magasabb díjat szabhasson ki, vagy tagadhassa meg azt.
  8. Az állandó lakcímmel és a bejelentett tartózkodási hellyel rendelkezők azonos feltételekkel igényelhessenek kedvezményes parkolási engedélyt.
  9. Azok a lakosok kérelmezhessenek lakossági várakozási hozzájárulást, akiknek az állandó lakcíme a várakozási övezet mindenkori díjszedés alá volt területén található, két darab autóra, vagy két darab kettő-, illetve háromkerekű motorkerékpárra, vagy két darab három-, illetve négykerekű segédmotoros kerékpárra, vagy egy darab 3,5 tonnát meg nem haladó teherautóra, melyeknek a kérelmező lakos az üzembentartója.
  10. Azok a parkolási övezetek, melyek Újbuda Önkormányzata közigazgatási területén pillanatnyilag időkorlát nélküli területként vannak kezelve, legyenek időkorláttal védett státuszúak.

A testület nem fogadta el egyik javaslatunkat sem

Hiába történt egy igazi társadalmi egyeztetés, hiába egyeztettünk a helyi civilekkel is a javaslatok beadása előtt, a városvezetés mégis mindet elutasította.

Anélkül, hogy bármilyen feltételezésbe bocsátkoznánk, annyit mindenképpen megjegyeznénk, hogy a döntés nem szakmai alapon született meg.

Valószínűleg mondanunk sem kell, hogy csalódottak vagyunk, azonban ez nem tántoríthat el minket, nem ezért hoztuk létre a Szeretem Újbudát Egyesületet!

Ezzel nem állt meg a történet, elő fog még kerülni a téma a képviselőtestületben, és ugyanígy ki fogunk állni az álláspontunk mellett.

Ezek egyértelműen valós lakossági igények, amik megérdemlik a képviseletet a városvezetésben, és a jövőben is ennek megfelelően fogunk érvelni!

A további fejleményekről természetesen ugyanígy be fogunk számolni, figyeld hát megjelenő híreinket, és maradj naprakész!